Kategórie      
Výrobcovia / značky

Reklamačný poriadok

Úvod E-shopReklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Spoločnosť Cyklomax PP, s.r.o., so sídlom Hitschova 5023/4, 058 01, Poprad, vydáva tento
reklamačný poriadok v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (ďalej „ZOS“), a v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb.- Občiansky zákonník (ďalej len
„OZ“).
Účelom reklamačného poriadku je informovať našich zákazníkov o rozsahu, podmienkach a spôsobe
uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného v spoločnosti Cyklomax PP, s.r.o. ako aj
údaje o tom v akých lehotách a kde je možné reklamáciu uplatniť.

 

1. Vymedzenie pojmov

Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim
záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo
povolania.
Obchodník – osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom
alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj
prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Tovar – akákoľvek hmotná hnuteľná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj
v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič
digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.
Služba – akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný Spotrebiteľovi
vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor
alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti
ochrany Spotrebiteľa.
Produkt – tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na
predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.
Spotrebiteľská zmluva – zmluva (i) uzatvorená medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a
uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez
súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania,
elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu, (ii) uzavretá za
súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým
priestorom Obchodníka, (iii) na ktorej uzavretie dal návrh Spotrebiteľ Obchodníkovi na mieste, ktoré
nie je prevádzkovým priestorom Obchodníka, (iv) uzavretá v prevádzkových priestoroch Obchodníka
alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a
osobnom oslovení Spotrebiteľa Obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom
Obchodníka, alebo (v) uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
Trvanlivé médium – prostriedok, ktorý umožňuje Spotrebiteľovi alebo Obchodníkovi uchovávať
informácie adresované Spotrebiteľovi alebo Obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý
plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v
budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača.
Predajná cena – (i) konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za
jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu, (ii) celkové náklady za jeden mesiac, ak ide o
zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s mesačným zúčtovacím obdobím, (iii)
celkové náklady za zúčtovacie obdobie, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o
predplatnom s iným ako mesačným zúčtovacím obdobím.
Jednotková cena – konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter,
meter, meter štvorcový, meter kubický tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne
používa pri predaji tovaru.
Tovar predávaný na množstvo – tovar, ktorý nie je balený a meria sa alebo váži v prítomnosti
Spotrebiteľa.

Obchodná praktika – konanie, opomenutie konania, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná
komunikácia vrátane reklamy a marketingu Obchodníka, priamo spojené s propagáciou, ponukou,
predajom, dodaním alebo poskytnutím Produktu Spotrebiteľovi.
Odborná starostlivosť – úroveň osobitnej schopnosti a starostlivosti, ktorú možno rozumne očakávať
od Obchodníka pri konaní vo vzťahu k Spotrebiteľovi a ktorá zodpovedá čestnej obchodnej praxi
alebo všeobecnej zásade dobrej viery uplatňovanej v oblasti činnosti Obchodníka.
Kódex správania – dohoda alebo súbor pravidiel, ktoré upravujú správanie Obchodníka a ku ktorých
dodržiavaniu sa Obchodník zaviazal vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným
praktikám alebo obchodným odvetviam, a nie sú ustanovené zákonom, iným právnym predpisom,
rozhodnutím alebo opatrením orgánu verejnej moci.
Spotrebiteľská organizácia – právnická osoba založená alebo zriadená na účely ochrany
Spotrebiteľa.
ZOS – zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
OZ – zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov.

 

2. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
2.1 Kto prenechá inému Tovar za odplatu, zodpovedá za to, že Tovar v čase plnenia má vlastnosti
výslovne vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu Spotrebiteľskej zmluvy
alebo podľa toho, čo účastníci dojednali, a že Tovar nemá právne vady.
2.2 Ak sa vada prejaví do uplynutia šiestich mesiacov od plnenia, považuje sa za vadu, ktorá existovala už
v čase plnenia. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou
Tovaru alebo vady.
2.3 Ak má Tovar vady, o ktorých Obchodník vie, upozorní na ne Spotrebiteľa pred uzavretím
Spotrebiteľskej zmluvy.
2.4 Ak sa Tovar prenechá ako stojí a leží, nezodpovedá scudziteľ za jeho vady, ibaže Tovar nemá
vlastnosť, o ktorej Obchodník vyhlásil, že ju má, alebo ktorú si Spotrebiteľ výslovne vymienil.
2.5 Zákon, jeho vykonávací predpis, dohoda účastníkov alebo jednostranné vyhlásenie Obchodníka alebo
výrobcu môžu ustanoviť, v ktorých prípadoch sa zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytujú do určenej
alebo dojednanej doby po splnení.
2.6 Dohodou účastníkov alebo jednostranným vyhlásením Obchodníka alebo výrobcu možno určiť
zodpovednosť za vady podľa prísnejších zásad, než ustanovuje zákon.
2.7 Obchodník alebo výrobca vydá o dohode alebo o jednostrannom vyhlásení podľa bodu 2.5 alebo bodu
2.6 Spotrebiteľovi písomné potvrdenie (ďalej len „Záručný list“). Záručný list obsahuje meno a
priezvisko, obchodné meno alebo názov Obchodníka alebo výrobcu, jeho sídlo alebo miesto
podnikania, označenie Tovaru, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí
Spotrebiteľ dodržať, aby dosiahla plnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti,
nespôsobuje to neplatnosť záruky.
2.8 Ak chce Spotrebiteľ uplatňovať nárok zo zodpovednosti za vady, pretože si tretie osoby robia nárok na
Tovar, musí to bez zbytočného odkladu oznámiť svojmu predchodcovi. Ak tak neurobí, nestratí síce
svoj nárok zo zodpovednosti za vady, ale jeho predchodca môže proti nemu uplatniť všetky námietky,
ktoré neboli uplatnené proti tretej osobe.
2.9 Spotrebiteľ môže uplatňovať nárok zo zodpovednosti za vady na súde len vtedy, ak vytkol vady bez
zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť Tovar prezrieť. Spotrebiteľ môže vadu vytknúť do dvoch
mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 3.10 až 3.12. Ak v tejto lehote
nevytkne vadu, právo zanikne.
2.10 Ak ide o vady, za ktoré sa zodpovedá podľa § 502 OZ, vadu treba vytknúť do šiestich mesiacov od
zistenia vady, najneskôr do uplynutia určenej záručnej doby, ak nie je v Záručnom liste určené inak.
2.11 Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník alebo
výrobca je povinný vydať Spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní
opravy a čase jej trvania.
2.12 Len čo Spotrebiteľ zistí vadu převzatého Tovaru, je povinný Tovar uschovať po primeranú dobu, ktorú
určí Obchodník na preskúmanie vady.

2.13 Ak ide o vec podliehajúcu rýchlej skaze, môže ju Spotrebiteľ po upozornení Obchodníka bez
meškania predať.
2.14 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže Spotrebiteľ požadovať jej bezplatné odstránenie.
Obchodník vadu odstráni v primeranej lehote.
2.15 Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohla podľa § 499 OZ riadne užívať
ako Tovar bez vady, má Spotrebiteľ právo od Spotrebtieľskej zmluvy odstúpiť. To isté právo má
Spotrebiteľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší
počet vád nemôže Tovar riadne užívať.
2.16 Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci podľa § 499 OZ, má Spotrebiteľ
právo na primeranú zľavu z ceny.
2.17 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy aj vtedy, ak ho Obchodník výslovne
ubezpečil, že Tovar má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené Spotrebiteľom, alebo že Tovar
nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.
2.18 Nárok zo zodpovednosti za vady je potrebné uplatniť na súde vo všeobecnej premlčacej lehote (§ 101
OZ), ktorá začína plynúť odo dňa, keď Spotrebiteľ vytkol vadu u Obchodníka.
2.19 Ak zákon ustanovuje, že Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady aj bez toho,
aby vadu vytkol, premlčacia lehota podľa bodu 2.18 začína plynúť odo dňa plnenia. Ak ide o
nepretržité plnenie, premlčacia lehota začína plynúť odo dňa prejavenia vady a neuplynie skôr, ako za
dva mesiace po tom, čo sa s plnením prestalo.
2.20 Spotrebiteľ má voči Obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli
v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za
vadu.
2.21 Spotrebiteľ musí právo podľa bodu 2.20 uplatniť u Obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od
dodania opraveného alebo náhradného Tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po
odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy, inak právo zanikne.
2.22 Súd môže Spotrebiteľovi na jeho návrh priznať primerané finančné zadosťučinenie, ak svoje práva zo
zodpovednosti za vady úspešne uplatnil na súde.
2.23 Uplatnenie nároku zo zodpovednosti za vady nevylučuje nárok na náhradu škody, ktorá z vady
vznikla.

 

3. ZÁRUKA, REKLAMAČNÉ PODMIENKY A REKLAMAČNÝ PORIADOK
3.1 Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami. Pri Tovare s
digitálnymi prvkami musia spĺňať dohodnuté požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a
digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje Obchodník alebo iná osoba.
3.2 Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak Obchodník pri uzavretí Spotrebiteľskej
zmluvy výslovne oboznámil Spotrebiteľa, že určitá vlastnosť Tovaru nezodpovedá všeobecným
požiadavkám, a Spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
3.3 Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v Spotrebiteľskej zmluve,
b) je vhodná na konkrétny účel, s ktorým Spotrebiteľ oboznámil Obchodníka najneskôr pri uzavretí
Spotrebiteľskej zmluvy a s ktorým Obchodník súhlasil,
c) vyznačuje sa v Spotrebiteľskej zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj
účel (ďalej len „funkčnosť“),
d) vyznačuje sa v Spotrebiteľskej zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo
softvérom, s ktorými sa Tovar rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny Tovaru,
hardvéru alebo softvéru (ďalej len „kompatibilita“), a v Spotrebiteľskej zmluve vymedzenou
schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa Tovar
rovnakého druhu bežne používa (ďalej len „interoperabilita“),
e) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v Spotrebiteľskej zmluve,
f) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Spotrebiteľskej zmluve,
g) je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené
v Spotrebiteľskej zmluve

h) sú dodané aktualizácie vymedzené v Spotrebiteľskej zmluve, ak ide o Tovar s digitálnymi prvkami.
3.4 Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak
a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa Tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä
na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak
technické normy neboli vypracované,
b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré Obchodník sprístupnil Spotrebiteľovi pred
uzavretím Spotrebiteľskej zmluvy,
c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže
Spotrebiteľ dôvodne očakávať, a
d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a
schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“),
aké sú bežné pre Tovar rovnakého druhu a aké môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na
povahu Tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Obchodníka alebo inej osoby v
rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii
Tovaru alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru na trh
Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na Tovar
umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
3.5 Obchodník nie je viazaný verejným vyhlásením podľa odseku 3.1 písm. d), ak si z opodstatneného
dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia
Spotrebiteľskej zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom,
akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie Spotrebiteľa uzavrieť Spotrebiteľskú zmluvu nemohlo byť
verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie Obchodník.
3.6 Obchodník zabezpečí, aby počas doby podľa bodu 3.4 alebo bodu 3.5 bol Spotrebiteľ upovedomený o
aktualizáciách vrátane bezpečnostných aktualizácií, a aby boli Spotrebiteľovi dodané aktualizácie,
ktoré sú potrebné na zachovanie súladu predaného Tovaru s digitálnymi prvkami s požiadavkami
podľa § 615.
3.7 Ak sa má podľa zmluvy dodať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba jednorazovo, dobou
podľa odseku 3 je doba, počas ktorej môže kupujúci dôvodne očakávať, že predaná vec bude spĺňať
požiadavky podľa § 615 s prihliadnutím na druh a účel veci a digitálnych prvkov, povahu a okolnosti
uzavretia zmluvy.
3.8 Ak sa má podľa zmluvy dodávať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba nepretržite počas
dohodnutej doby, dobou podľa odseku 3 je táto dohodnutá doba, najmenej však dva roky od dodania
veci s digitálnymi prvkami.
3.9 Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 3.1 alebo ak jej používanie
znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
3.10 Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do
dvoch rokov od dodania Tovaru.
3.11 Ak je predmetom Spotrebiteľskej zmluvy Tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny
obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník
zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví
počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania Tovaru s digitálnymi
prvkami.
3.12 Pri použitom Tovare sa strany dohodli na kratšej dobe zodpovednosti Obchodníka za vady ako v bode
3.10, a to jeden rok od dodania Tovaru.
3.13 Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou Tovaru,
digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak
a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou Spotrebiteľskej zmluvy a bola vykonaná Obchodníkom alebo
na jeho zodpovednosť, alebo
b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať Spotrebiteľ, vykonal Spotrebiteľ nesprávne v dôsledku
nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol Obchodník alebo dodávateľ
digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

3.14 Obchodník nezodpovedá za vadu Tovaru s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne
nenainštalovaním aktualizácie, ak si Spotrebiteľ aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej
dodaní a
a) Obchodník oboznámil Spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
b) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie Spotrebiteľom neboli spôsobené
nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.
3.15 Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 3.10 až 3.12, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú
mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad
nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.
3.16 Ak je predmetom kúpy Tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo
digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník nesie dôkazné bremeno, že
digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa bodu 3.11.
3.17 Ak Obchodník zodpovedá za vadu Tovaru, Spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady
opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od Spotrebiteľskej
zmluvy odstúpiť.
3.18 Spotrebiteľ môže odoprieť zaplatiť cenu alebo jej časť, kým si Obchodník nesplní povinnosti, ktoré
mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Spotrebiteľ je v čase vytknutia vady v omeškaní so
zaplatením ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ zaplatí cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností
Obchodníkom.
3.19 Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 3.18, len ak
vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 3.10 až
3.12. Ustanovenie § 509 OZ sa použije rovnako.
3.20 Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu
z vady vznikla.

3.21 Vadu možno vytknúť v prevádzkarni Obchodníka - predajni Cyklomax, predložením Tovaru a dokladu o kúpe. 

3.22 Ak Spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje
za doručenú v deň odopretia.
3.23 Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí
vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s §
507 ods. 1 OZ odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní
odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník
nemôže ovplyvniť.
3.24 Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi.
Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou,
autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže
vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované
vytknutie vady sa bod 3.19 nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a
odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 OZ.
3.25 Ak pred uzavretím Spotrebiteľskej zmluvy alebo, ak sa Spotrebiteľská zmluva uzatvára na základe
objednávky Spotrebiteľa, pred odoslaním objednávky, Obchodník oboznámil Spotrebiteľa, že vady
možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za
vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
3.26 Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru. Spotrebiteľ
si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým
spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky
okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by
druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Spotrebiteľovi značné ťažkosti.

3.27 Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si
vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 3.26
druhej vety.
3.28 Obchodník opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote po tom, čo Spotrebiteľ vytkol vadu,
bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spotrebiteľovi s ohľadom na
povahu Tovaru a účel, na ktorý Spotrebiteľ Tovar požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší
čas, ktorý Obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Tovaru s prihliadnutím
na povahu Tovaru a povahu a závažnosť vady (ďalej len „primeraná lehota“).
3.29 Na účely opravy alebo výmeny Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní Tovar Obchodníkovi alebo osobe
podľa bod 3.25. Náklady prevzatia Tovaru znáša Obchodník.
3.30 Obchodník dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým
alebo obdobným spôsobom, akým mu Spotrebiteľ dodal vadný Tovar, ak sa strany nedohodnú inak.
Ak Spotrebiteľ neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže
Obchodník Tovar predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, Obchodník Spotrebiteľa o zamýšľanom
predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru.
Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí Spotrebiteľovi výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní
nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Spotrebiteľ uplatní právo na podiel z
výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru.
Obchodník môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný
výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na
úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
3.31 Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie Tovaru a inštaláciu opraveného Tovaru alebo
náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného Tovaru, ktorý bol
nainštalovaný v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a
Spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie Tovaru a inštaláciu opravenej alebo náhradného Tovaru
zabezpečí Spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
3.32 Pri odstránení vady výmenou Tovaru nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným
opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred jeho výmenou.
3.33 Obchodník zodpovedá za vady náhradného Tovaru podľa § 619 OZ.
3.34 Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy aj
bez poskytnutia dodatočnej primeranej, ak
a) Obchodník Tovar neopravil ani nevymenil,
b) Obchodník Tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
c) Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ,
d) Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy,
alebo
f) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez
spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa.
3.35 Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z ceny alebo odstúpenie od Spotrebiteľskej zmluvy podľa
bodu 3.34 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Tovaru, povaha a
závažnosť vady a možnosť od Spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka
odstrániť vadu.
3.36 Zľava z ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal,
ak by bol bez vád.
3.37 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy podľa bodu 3.34, ak sa Spotrebiteľ
spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Spotrebiteľ
spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
3.38 Ak sa Spotrebiteľská zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo
vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Spotrebiteľskej zmluvy,
len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného
Tovaru.

3.39 Spotrebiteľ po odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Obchodníkovi na
náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie Tovaru, ktorý bola nainštalovaná v súlade s jej
povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník Tovar v primeranej lehote
neodstráni, môže Spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie Tovaru Obchodníkovi na náklady a
nebezpečenstvo Obchodníka.
3.40 Obchodník po odstúpení od Spotrebiteľskej zmluvy vráti Spotrebiteľovi cenu najneskôr do 14 dní odo
dňa vrátenia Tovaru Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Spotrebiteľ zaslal Tovar Obchodníkovi,
podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
3.41 Obchodník vráti cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z ceny rovnakým spôsobom, aký použil
Spotrebiteľ pri zaplatení ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky
náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
3.42 Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za
bežné užívanie Tovaru pred odstúpením od Spotrebtieľskej zmluvy.
3.43 Ak je vada, za ktorú zodpovedá Obchodník, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v
rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane opomenutia dodať aktualizácie pre Tovar s digitálnymi
prvkami, Obchodník má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu
vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady Spotrebiteľom podľa §
621 OZ.
3.44 Výrobca alebo Obchodník môže poskytnúť Spotrebiteľovi tzv. spotrebiteľskú záruku, ktorou sa
zaviažu vrátiť Spotrebiteľovi cenu, vymeniť alebo opraviť predaný Tovar alebo zabezpečiť jeho
údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od
výrobcu alebo Obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za
podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia
Spotrebiteľskej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
3.45 Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť Tovaru, Spotrebiteľ má počas trvania
spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623 OZ, ak výrobca
neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
3.46 Výrobca alebo Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne Spotrebiteľovi záručný list
na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania Tovaru v slovenskom jazyku alebo so súhlasom
Spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v
záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa bodu 3.47 a poučenie, že
Spotrebiteľ má voči Obchodníkovi práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621 OZ, ktoré nie sú
spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
3.47 Zákon, jeho vykonávací predpis, dohoda účastníkov alebo jednostranné vyhlásenie poskytovateľa
záruky môžu ustanoviť, v ktorých prípadoch sa zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytujú do určenej
alebo dojednanej doby po splnení. Dohodou účastníkov alebo jednostranným vyhlásením
poskytovateľa záruky možno určiť zodpovednosť za vady podľa prísnejších zásad, než ustanovuje
zákon. Poskytovateľ záruky vydá o dohode alebo o jednostrannom vyhlásení podľa prvej alebo druhej
vety tohto bodu oprávnenej osobe písomné potvrdenie (ďalej len „záručný list“). Záručný list
obsahuje meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky, jeho sídlo alebo
miesto podnikania, označenie Tovaru, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý
musí oprávnená osoba dodržať, aby dosiahla plnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky
náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky.
3.48 Porušenie povinnosti výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa bodu
3.46 nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
3.49 Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre Spotrebtieľa priaznivejšie ako
podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo
Obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím Spotrebiteľskej zmluvy so
Spotrebiteľom súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom,
akým bola reklama uskutočnená.

4. MIESTO A SPÔSOB UPLATNENIA REKLAMÁCIE

4.1 Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v prevádzke Obchodníka -Cyklomax
4.2 Spotrebiteľ si môže uplatniť reklamáciu osobne alebo poštou na adresu Obchodníka spoločnosti
Hitschova 5023/4, 058 01 Poprad. Pre uplatnenie reklamácie je potrebný doklad o kúpe Tovaru,
ktorý je Spotrebiteľovi vydaný pri kúpe Tovaru.
4.3 Bez predloženia dokladu o kúpe, reklamačné konanie nebude začaté. Nákup je možné preukázať aj
inými dokladmi (výpisom z účtu pri platbe kartou, Záručným listom, čestným vyhlásením a pod.),
vyžiadanými podľa potreby Obchodníkom, z ktorých je nepochybne zrejmé, že Tovar bol zakúpený
u Obchodníka a že záručná doba poskytnutá Obchodníkom na reklamáciu jeho vady ešte neuplynula.
4.4 Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, keď je reklamovaný Tovar kompletný a reklamácia
nebráni všeobecnej zásade hygieny. Spotrebiteľ je povinný predložiť reklamovaný Tovar vyčistený,
zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný. Vedúci predajne je oprávnený odmietnuť prevziať
k reklamácii Tovar, ktorý nebude spĺňať vyššie uvedené zásady všeobecnej hygieny.
4.5 Ak Spotrebiteľ uplatní reklamáciu, Obchodník alebo ním poverená osoba je povinný poučiť
Spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu (§ 622 a § 623 OZ), na základe rozhodnutia
Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv Spotrebiteľ uplatňuje, určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru alebo služby, najneskôr
do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, a spíše so Spotrebiteľom reklamačný záznam ako potvrdenie
o tom, kedy toto svoje právo na reklamáciu Spotrebiteľ uplatnil.
4.6 Zároveň Spotrebiteľ do záznamu uvedie kontaktnú adresu (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla,
telefónne číslo, e-mail), na ktorú bude Obchodníkom vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie.
Obchodník nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené Spotrebiteľom a za nemožnosť
doručenia písomností na Spotrebiteľom uvedenú kontaktnú adresu. Spotrebiteľ tiež uvedie, ktorý z
nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej
reklamácie (osobné prevzatie, zaslanie poštou). Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
Spotrebiteľ právo od Spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový
Tovar.
4.7 Obchodník je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na
nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a
spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
4.8 Obchodník je povinný preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je
možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť
ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu
dokladu o vybavení reklamácie, a to na požiadanie orgánu dozoru.
4.9 Tento reklamačný poriadok je platný od 1.7. 2024

 

5. Pozáručné opravy

Cyklomax PP s.r.o je oprávnená vykonať, alebo sprostredkovať spotrebiteľom pozáručné opravy prostredníctvom vlastného servisného strediska, alebo u dohodnutých partnerov, a to v lehotách, spôsobom a v cenách určených cenníkom servisných prác Cyklomax PP s.r.o, priípadne cenníkom dohodnutých partnerov pre zákazníka. Cyklomax PP s.r.o informuje spotrebiteľa bez zbytočného odkladu po obdržaní týchto informácií od partnera.

6. Alternatívne riešenie sporu

Ak obchodník na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti, pričom možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

Tento reklamačný poriadok je platný od 01.07.2024.

Dozorný orgán :Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1  
Odbor výkonu dozoru